بیضررترین رنگ برای چشم

۱۳۸۸/۰۸/۲۷ | برچسب‌ها: | 0نظرات

www.musiccloob.com بیضررترین رنگ برای چشم

آیا می دانید بی ضررترین رنگ برای چشمان شما چه رنگی می باشد ؟
فوق تخصص چشم و قرنیه همزمان با آغاز سال تحصیلی با ارائه توصیه‌هایی برای مراقبت از چشم‌ها گفت:نور زرد یا همان لامپ بهترین نور برای مطالعه دانش آموزان است.
دکتر محمد سلیم اسماعیلی، فوق تخصص چشم و قرنیه و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم  پزشکی تهران درباره نور مناسب در هنگام مطالعه اظهار داشت:هنگام مطالعه،نور باید کافی و مناسب باشد؛ زیرا نور نامناسب بر روی چشم اثر منفی می‌گذارد و فرد را به ضعف بینایی مبتلا می‌کند.
وی در ادامه تأکید کرد:برای مطالعه بهتر است از نور زرد یا همان لامپ‌های معمولی استفاده شود؛زیرا نور مهتابی به علت این که نوسان دارد برای مطالعه مناسب نیست.
اسماعیلی افزود:جهت تابش نور بهتر است از بالا و یا سمت چپ باشد.در هنگام مطالعه چشم باید به طور مستقیم و به موازات صفحه حرکت کند،از پریدن به سطور بالا و پایین دوری کنید؛زیرا این کار باعث خستگی چشم می‌شود و به چشم صدمه می‌رساند.
این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: اغلب چراغ‌های مطالعه برای چشم مضر هستند و بهتر است از چراغهای مطالعه استفاده نشود مگر آنکه نور آن مناسب و فاصله آن با صفحه کتاب زیاد باشد،در هر حال بهتر است که نور از سقف و از اطراف بتابد و نور اتاق یکنواخت باشد.
وی درخصوص استفاده از چراغ مطالعه در شب گفت:در حد امکان شب ها از چراغ مطالعه استفاده نکنید؛زیرا علاوه براین که می‌تواند به چشم صدمه برساند در خستگی زود نگام  چشم تاثیر دارد.
این فوق تخصص چشم و قرنیه افزود:فاصله چشم از کتاب درحد متوسط 35 سانتی متر کافی است، توصیه می‌شود پس از 45 تا 60 دقیقه مطالعه فرد به خود استراحت بدهد و سعی کند به فضاهای طبیعی نگاه کند و یا با انجام حرکات کششی و فعالیتهای بدنی سبب جریان خون در اندام‌ها شود،این جریان خون خستگی را از بدن فرد رفع كرده و می‌تواند وی را برای  مطالعه دوباره آماده کند.
دکتر سماعیلی تأکید کرد:برای نوشتن بهتر است از خودکار آبی استفاده شود؛زیرا خودکار قرمز و مشکی به چشم صدمه می‌رساند و بهتر است دانش آموزان برای خط کشیدن زیر مطالب مهم کتاب از مداد استفاده کنند، تا هم امکان پاک کردن آن وجود داشته باشد و هم باعث آسیب رساندن به چشم نشود.
وی در پایان تصریح کرد: دانش آموزان برای مشاهده تخته باید بیشتر از یک متر با تخته فاصله داشته باشند نه کمتر از آن؛ زیرا این امر سبب خستگی چشم می‌شود.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي