همه چيز درباره Sony Ericsson C902

۱۳۸۸/۰۷/۲۷ | برچسب‌ها: | 0نظرات

مزایای اصلی:
- دوربین 5 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس اتوماتیک و فلاش LED
- حافظه داخلی 160 مگابایتی
- درگاه کارت حافظه M2
- بلوتوث نسخه 2 با A2DP
- صفحه نمایش TFT با قابلیت نمایش 262000 رنگ
- رادیو FM با قابلیت RDS

معایب اصلی:
- ناخوانا بودن صفحه نمایش زیر تابش نور مستقیم خورشید
- کیفیت دوربین چندان جالب نیست
- عدم استفاده از سیستم GPS
- جذب گردوغبار در برخی محلهای گوشی
محتویات بسته خریداری شده:
 -گوشی C902
- شارژر
- هدست استریو
- CD نرم افزارهای لازم
- راهنمای کاربری
بالاخره سونی اریکسون C902 به به عنوان یک رقیب برای K850 وارد بازارکرد که هردو دارای دوربین 5 مگاپیکسلی بوده و مهمترین ویژگیهای این دو گوشی، کیفیت عکسهای گرفته شده توسط آنهاست. از لحاظ ظاهری نیز زیاد با هم متفاوت نیستند و البته با بکارگیری تکنولوژیهای جدید C902 خوش ساخت تر بوده و باریکتر از K850 است . سونی اریکسون تابحال محصولات مختلفی را در سری های مختلف ارائه داده است که ازجمله آنها سری CyberShot و Walkman هستند.
مطمئناً گوشیهای سری سایبرشات دارای دوربینهای فوق العاده قوی نیستند بلکه هدف از ارائه آنها فراهم کردن امکان عکس برداری و فیلم برداری به سادگی و با ابزارها و لنز مناسب است. همینطور گوشیهای واکمن نیز امکان گوش دادن به موسیقی را به سادگی و با تنظیمات خاص و جالب برای کاربران فراهم آورده اند اما نمی توان گفت که کیفیت پخش صوت در همگی آنها فوق العاده عالی است.
C902 در سری گوشیهای همه کاره و متوسط سونی اریکسون نظیر T610،T630،K750، K800 و K850 است. متاسفانه یکی از اشکالات کار سونی اریکسون متمرکزشدن روی یک ویژگی خاص و توجه نکردن به جنبه های مختلف یک گوشی است و همین امر باعث می شود تا گوشیها، طرفداران خاص و محدودی داشته باشند. مثلاً K850 از جمله گوشیهایی است که تنها ویژگی برترش دوربین 5مگاپیکسلی آن است در حالیکه همزمان با ورود آن به بازار N82  نوکیا با همین دوربین و ویژگیهای فوق العاده دیگر نظیر Wi-Fi، GPS و مرورگر وب فوق العاده موردتوجه مخاطبان زیادی قرارگرفت. C902 یک گوشی شبیه به K850 است با این تفاوت که تمرکز سونی اریکسون بخصوص در زمینه های تبلیغاتی فقط روی جنبه دوربین و فیلمبرداری آن نیست و قابلیتهای دیگر گوشی از جمله ساختار ظاهری و طراحی شیک آن نیز در نظر گرفته شده است.
طراحی و ساختار ظاهری
این گوشی در دو رنگ مشکی و قرمز عرضه شده که البته در هردو، پانل جلویی به رنگ مشکی براق بوده و اثر انگشت را به راحتی جذب می کند. ابعاد این گوشی 5.10×49×108 میلیمتر و وزن آن 107 گرم است و بدنه آن از جنس پلاستیک متالیک است. در کیفیت و ماندگاری بدنه آن هیچ نکته منفی ای وجود ندارد. رنگ گوشی نیز دوام خوبی دارد و به راحتی از بین نمیرود. البته نمی توان از آلودگی صفحه کلید بخصوص اطراف دکمه OK اجتناب کرد و پس از مدتی در اطراف چراغ LED، لنز و دکمه حرکتی و اسلات کارت حافظه نیز حلقه های آلودگی و گردوغبار پدید می آید.
در کناره سمت چپ گوشی پورت اتصال شارژر، هندزفری، کابل و در کناره سمت راست دکمه مخصوص دوربین و دکمه تنظیم ولوم قرارگرفته است. دربالای صفحه نمایش سنسور نوری جهت تنظیم نور پس زمینه صفحه نمایش و صفحه کلید و دوربین دوم جهت مکالمات ویدئویی قراردارند. لنز دوربین گوشی در پشت آن قراردارد اما هیچ پوششی برروی لنز قرار ندارد و به جای آن لنز در زیر بدنه گوشی مخفی شده است بطوریکه بخش بالایی گوشی باید کنار کشیده شود تا بتوان عکس گرفت. تنها نکته منفی در این بخش اجتماع گردوغبار در اطراف این درب است.
صفحه نمایش
C902 دارای یک صفحه نمایش TFT با رزولوشن 320×240 پیکسل (2اینچ) است که قابلیت پخش 262هزار رنگ را داشته و تصاویر آن کیفیت خوبی از لحاظ رنگ بندی و وضوح دارند. این صفحه گنجایش 4خط سرویس و 9خط متن را دارد. با استفاده از سنسور حرکتی این گوشی در هنگام استفاده از مرورگر وب و یا گالری تصاویر صفحه نمایش بصورت افقی درمی آید.
صفحه کلید
صفحه کلید C902 مثل صفحه کلید بسیاری دیگر از محصولات سونی اریکسون مناسب بوده و با دکمه هایی با ابعاد مناسب و خوب کارایی لازم را دارد . دکمه جهتی نیز ساده بوده و شکل خاصی ندارد. نور پس­زمینه صفحه کلید توسط سنسور نوری کنترل می شود و همه دکمه ها با نور متوسط سفید روشن می شوند.
باتری
C902 دارای باتری پلیمری با ظرفیت 930mAh، مدل BST38 است که به گفته کمپانی 400ساعت در حالت استندبای و 9ساعت مکالمه مداوم دوام می آورد. مدت زمان شارژ کامل گوشی 2 ساعت می باشد.
حافظه
C902 دارای 160 مگابایت حافظه داخلی جهت کار کاربراست که البته میتوان برای ارتقای آن از کارت حافظه استفاده کرد. این گوشی می تواند تا 4گیگابایت کارت حافظه را پشتیبانی کند و امکان تعویض آن به راحتی فراهم است.
دوربین
این گوشی دارای یک دوربین 5مگاپیکسلی CMOS است که دقیقاً همان دوربین است که در U900 سامسونگ بکار رفته است و تنها تفاوت آن دو، در الگوریتم پردازش تصویر آنهاست. همانطور که گفته شد تصاویر گرفته شد

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي