مشخصات و ویژگیهای مدل Express Music 5610 نوکیا

۱۳۸۸/۰۷/۲۷ | برچسب‌ها: | 0نظرات

قابلیت ها:
- ساختار باکیفیت و قطعات استیل
- پشتیبانی از 3G و امکان تماس ویدئویی
- نمایشگر 2.2 اینچ از نوع TFT و وضوح QVGA
- دوربین 3.2 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس اتوماتیک
- GPRS,EDGE,UMTS
- سیستم پخش موزیک به صورت پیشرفته و رادیو مجهزبه سیستم RDS
- بلوتوث استریو ((A2DP
- صفحه کلید راحت
- کارت حافظه Micro sd

معایب :
- باقی ماندن اثر انگشت روی قسمت کشویی گوشی
- فلاش گوشی قابلیت استفاده به جای چراغ قوه را ندارد
- عدم امکان شارژ در حالت اتصال به USB
- امکان ایجاد خراشیدگی روی لنز گوشی
- کم مصرف بودن پورت Micro usb
این گوشی طراحی زیبایی دارد دکمه های کوچک سطح رویی ، و قاب پشت که تمام فضای پشت گوشی را فرا گرفته با فرورفتگی های روی آن و لوگوی پر جلوه نوکیا، همگی بر جذابیت ظاهر آن تاثیر گذاشته است .

این گوشی در دو رنگ آبی و قرمز ارائه شده است . قاب رویی گوشی از پلاستیک براق مشکی رنگ ساخته شده و به آسانی مستعد پذیرش اثر انگشت است . در طرح قرمز حاشیه های استیل گوشی به رنگ قرمز و در رنگ آبی آن کناره های گوشی به رنگ خاکستری تیره است . در بالای گوشی و درست کنار سنسور نور، دوربین ثانویه قرار دارند. نوار باریک قرمز رنگی دور گوشی را فرا گرفته است. حفره ای که برای اتصال بند آویز است در پایین گوشی وجود دارد و دکمه عکس برداری و تنظیم صدا در سمت راست گوشی قرار دارند.

محل اتصال شارژر و پورت micro usb در بالای گوشی طراحی شده است . کابل اتصال به کامپیوتر همراه گوشی ارائه شده است. پورت اتصال به هدفون این گوشی 2.5 میلیمتری می باشد که در جعبه گوشی تبدیل کننده پورت 2.5 برای اتصال به هدفون 3.5 میلیمتری همراه با هدفون ارایه شده است.

همچنین در بالای گوشی، کلیدی مشکی رنگ جهت باز کردن درپوش باطری گوشی در نظر گرفته شده است. باز و بسته کردن حالت کشویی با تولید صدا همراه است که اندکی ناخوشایند میباشد.
با باز شدن قاب پشت پخش موسیقی متوقف شده و با جاگذاری مجدد به کار خود بطور خودکار سایر محتویات موسیقی را اپدیت می کند .

برای در اوردن سیم کارت باید باطری را در آورد . لنز دوربین تنها اندکی در قاب فرو رفته و به راحتی در معرض آسیب قرار می گیرد. در حقیقت محافظ شیشه ای بر روی آن قرار دارد ولی این محافظ خود وسیله بیهوده ای است. 2 LED کوچک در کنار لنز جهت فلش دوربین قرار دارند.

ابعاد آن 17×48.5×98.5 میلیمتر و وزن آن 111گرم می باشد. قدرت باطریMAH 900 بوده و امکان ارسال 20 sms و چند دقیقه مکالمه در روز و استفاده از mp3 و رادیو را پشتیبانی می کند. و به طور معمول هر 3 تا 4 روز یکبار باید شارژ شود که شارژ دستگاه تقریبآ 1ساعت و نیم به طول می انجامد.

صفحه کلید
کارایی صفحه کلید بسیار مناسب و از جنس پلاستیک مشکی براق است . تایپ با آن کاری آسان وحالت کشویی هیچ تداخلی در صفحه کلید به وجود نمی آورد. ویژگی جالب 5610 دکمه متحرک navislide است که درست زیر صفحه نمایش قرار دارد. حاشیه 2 طرف این دکمه با نور زمینه سفید رنگی روشن می شود .

دو LED کوچک می توانند برای نمایش رویدادهای نا موفق بصورت چشمک زن فعال شوند . عملکرد اصلی این دکمه برای قابلیتهای موسیقی است . با حرکت آن به راست، رادیو نمایش داده میشود و حرکت آن به چپ موزیک را اجرا می کند.

تمام دکمه ها و کلید های چهار طرفه با نور سفید روشن می شوند . تقریبآ تمام عملکردها در حالت بسته ( بدون باز کردن کشو یی ) قابل اجرا هستند و تنها نور زمینه است که با باز شدن کشو فعال می شود.

نمایشگر
طبق معمول نمایشگر 5610 نیز همچون سایر گوشی های نوکیا در مقابل نور آفتاب به خوبی واضح و خوانا است. نمایشگر TFT آن دارای وضوحQVGA (240×320) پیکسل می باشد. ابعاد آن نیز 44/7×33/5 میلیمتر است. رنگها شفاف و کاملآ واضح می باشند و بیش از 16 میلیون رنگ نمایش داده می شود .

اینترفیس40ورژن پنجم اخیرآ شمار زیادی از گوشی های نو کیا مجهز به اینترفیس S40 و ورژن آن 5 می باشد. نظیر 7500 و6500 classic و 6500slide که 5610نیز تابع این قائده می باشد. هر 4 جهت D_pad امکان اجرای برنامه خاصی را دارد که این میان بر ها می توانند در حالت استند بای غیر فعال نمایش داده شوند.

منوی اصلی به 4 صورت: لیست ، جدول ، جدول به علاوه شرح و به صورت افقی قابل مشاهده می باشد.
امکان اجرای فرمان صوتی در این گوشی فراهم می باشد و امکان به روز کردن نرم افزار گوشی وجود دارد. نسخه های جدید قابل دانلود و نصب کردن بدون نیاز به کامپیوتر می باشند .
امکان کپی و الصاق متن ها وجود دارد. مثلآ می توان قسمتی از SMS را در تقویم کپی نمود.

کارایی های تلفن
امکان ذخیره کردن2000 شماره در دفترچه تلفن وجود دارد . برای هم گام سازی با OUTLOOK نامها ونام خانوادگی جدا از هم ذخیره می شوند.همچنین می توانید برای هر شماره زنگ مخصوص یا عکس شخصی و یا کلیپ ویدئویی ذخیره کنید. بلند گو نیز قابل استفاده برای تماس ها میباشد. تماسها را می توان ضبط نمود. محدودیت زمانی آن 1ساعت است.

دفترچه یادداشت
امکان مشاهده هم زمان شماره های موجود در سیم کارت و حافظه گوشی وجود دارد. PUSH TO TALK نیز در این گوشی قابل اجرا است.

5610، 4باند 1900/1800/900/GSM850 را پشتیبانی می کند. همچنین فناوری 3Gدر دو فرکانس (2110)و UMTS(850) اجرا می شود. دوربین ثانویه QVGA تماسهای ویدئویی را پوشش می دهد.

صدای پلی فونیک 64 بانده می باشد و فایلهای AMR/WMA/AAC/MP3 به جای زنگ گوشی قابل استفاده می باشند. کیفیت صدا نیز در حین تماسها بسیار خوب است.

پیام
5610 دارای 2 ویرایشگر برای SMS و MMS می باشد. افزودن عکس، ویدئو، کارت تجاری، یادداشت در تقویم و... SMS را تبدیل به یک پیام چند منظوره یاMMS می کند. امکان انتخاب 3سایز فونت وجود دارد. در کوچکترین حالت امکان خواندن 10خط و نوشتن 9خط ممکن است. محدودیت حروف 1000کاراکتر می باشد. همچنین قابلیت نمایش تقسیم بندی یک پیام به چند بخش وجود دارد. امکان ارسال یک پیام به بیش از 1 گیرنده وجود دارد و می توان از لیست 10" شماره اخیر" در لیست تماسها به آن دست یافت.

ارسال ایمیل از طریق IMAP4،SMTP،POP3 صورت گرفته و تا 5 Mail Box را پشتیبانی می کند. امکان بررسی اتوماتیک ایمیل ها وجود دارد و محدودیتی برای سایز ملحقات ایمیل ها وجود ندارد.

ارگانایزر:
تقویم به صورت ماهانه،هفتگی و روزانه قابل مشاهده است و جزئیات وقیع روزهی معین قابل مشاهده می باشد. 5 نوع از روِیدادها شامل :قرار ملاقات، تماس، تاریخ تولد، یادداشت و زنگ یادآور می باشند. روزهی تعطیل به رنگ قرمز و روزهیی كه حاوی رویداد خاصی باشند به صورت ضخیم نمیش داده می شوند.

لیست كارهی انجام دادنی 3 مرحله دارد.رویدادها می توانند در تقویم ذخیره شوند. یادداشتهی متنی تا 3000 كاراكتر را در خود جی می دهند. alarm یا زنگ بیدار باش در حالت خاموش بودن گوشی، همچنان فعال است. رادیو با اتصال هدست، قابل استفاده به جای زنگ بیدار باش، می باشد. ضبط صدا تا 60 دقیقه فراهم بوده و زمان سنج، تیمر شمارش معكوس و ماشین حساب قابل اجرا می باشند. پوشه برنامه هی java شامل واحد تبدیل مقیاس، ساعت جهانی، جستجو گر opera mini 3.0 و موتور جستجوی یاهو می باشد. 5610 دارای 4 بازی خوب به نامهی music guess، 3d rally،city bloxx،snake می باشد.

امكانات صوتی
ین گوشی مجهز به رادیو FMبه همراه RDS می باشد و تنها با اتصال هدست قابل استفاده می باشد. 20 یستگاه رادیویی قابل ذخیره می باشد. 4 تم متفاوت در این بخش در دسترس كاربر می باشد.

فیلهی صوتی mp3 ،mp4 ،AAC ،AMR ،wmA قابل اجرا می باشد. 7 اكولیزر در دسترس كاربران می باشد. آهنگها بر اساس برچسب هی ID3 و یا نام خواننده، نام آلبوم و نوع موسیقی طبقه بندی می شوند. امكان یجاد لیستهی سفارشی موسیقی وجود دارد. پروفیل A2DP امكان گوش سپردن به موسیقی را بوسیله هدفون هی استریو بلو توث فراهم ساخته است.
امكان دسترسی به ویدئو از طریق پیوند (LINK) موجود در بخش مو سیقی وجود دارد. ویدئو به حالت FULL SCREEN هم مشاهده می شود.

قابلیت هی ارتباطی
بلوتوث نسخه 2.0 و كابل MICRO USB در ین گوشی فراهم آمده است و در حالت اتصال به كامپیوتر ،گوشی به سه حالت قابل استفاده می باشد: هم گام سازی(synchronization ) ،پرینت تصاویر (PICT BRIDGE) و USB MASS STORAGE. البته امكان شارژ گوشی در ین حالت وجود ندارد.

قابلیتهی شبكه ی HSCSD،GPRS كلاس ‌‌‍‌‌‌‌10 و EDGE قابل دسترس می باشد. UMTS امكان دانلود اطلاعات را با سرعت 384 كیلو بیت در ثانیه فراهم آورده است. نرم افزارهی ضروری در یک CD كه شامل Adobe Photoshop Album و Ulead Video ToolBox می باشند وجود دارد.

دوربین
دوربین 5610 با وضوح 3.2 مگاپیكسل و با سیز 1536×2048 پیکسل كیفیت خوبی را ارائه می دهد. قابلیت autofocus گرفتن عكسهی نزدیك را میسر ساخته و فلش LED نیز وجود دارد.
عكسها به حالت Full screen قابل مشاهده و از طریق بلوتوث قابل ارسال و از طریق Pict Bridge قابل چاپ می باشند. همچنین عكسهی ذخیره شده در كارت حافظه و حافظه داخلی گوشی در 2 پوشه مجزا نگهداری می شوند. كیفیت ، روشنی و رنگها بسیار واضح هستند. در زیر نور آفتاب هم همچنان كیفیت محفوظ و بالاتر از حد متوسط است.
ضبط ویدئو با سرعت 15 فرم در ثانیه و با فرمت 3GP انجام می گیرد.

و در پیان
ین گوشی كشویی موسیقی عالی و كیفیت خوبی برای كاربرانش به ارمغان آورده و طرح زیبا ،قابلیت هی موزیك و دوربین آن بالاتر از حد متوسط می باشد. همچنین بدنه مقاوم و خوش دست آن بر جزابیت گوشی افزوده است و نسل جوان را تحت تآثیر امكانات موسیقی خود قرار خواهد داد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي