خداحافظ DVD، بدورد blue ray

۱۳۸۸/۰۷/۲۷ | برچسب‌ها: | 0نظرات

صنعت تولید کارتهای SDتاکنون پیشرفت های زیادی را در افزایش حجم ذخیره داده و سرعت انتقال آن داشته است. SD کارتهای موجود فقط حداکثر حجم دخیره 32گیگابایت داده و سرعت تبادل اطلاعات 25مگابایت در ثانیه را در می توانند ارائه دهند. شرکت پاناسونیک به تازگی اعلام کرده است که موفق به تولید کارت SD با ظرفیت ذخیره 4 گیگابایت گردیده است.

رشد فناوری SD به دو علت همواره سریع تر از DVD بوده است:
اول مزیت کوچک و قابل حمل بودن آن و دیگری گستردگی استفاده مشترک آن در میان دستگاههای الکترونیکی . در ده سال گذشته افزایش ظرفیت دیتای دیسک های نوری کمتر از ده برابر بوده است،در حالی که فلش مموری ها و کارت های حافظه جانبی NFD تقریبا 100برابر افزایش حجم ذخیره داده داشته اند. همچنین فایل های اطلاعات با امنیت بسیار بالاتر به SD قابل دانلود هستند. اما DVD از نظر حفظ امنیت محتوای اطلاعات با مشکلات عدیده ای روبه رو است. روش تولید ، جا به جایی و عرضه دیسک های نوری در مقایسه با یک سیستم دیجیتال واقعی کاستی های زیادی دارد و این امر حفظ امنیت  اطلاعات را در آنها اشکال مواجه می کند.

SD کارت ها از مدیریت هوشمند حفاظت حق بهره برداری محتوای دیجیتال پشتیبانی می کنند ، که به فایل های موزیک و فیلم ها محیط ذخیره داده امن ارائه و حفاظت از آنها را ممکن می سازد.  

مشخصات کارتهای حافظه فلش SDXC
تولید کنندگان کارت های SD در نمایشگاه 2009CES اعلام کرده اند که از نظر تئوری ، فناوری ساخت SD کارت هایی با ظرفیت ذخیره داده 2 ترابایت را تا پایان سه ماهه اول سال جاری میلادی خواهند داشت. این نوع SD کارت ها که XCSD نامیده شده اند. می توانند حجم ذخیره دتیای 2ترابایت را با سرعت انتقال 104Mbpsارائه دهندو حتی در نظر دارند که این سرعت تبادل اطلاعات را تا 300Mbpsدر آینده ای نزدیک افزایش دهند.  

محو تدریجی blue ray و DVD
امسال شرکت توشیبا جنگی را در رابطه با فرمت صورت و تصویری کیفیت بالا با شرکت سونی آغاز کرده است و آن چیزی نیست جز فراهم کرده امکان نمایش فیلم های HD از طریق کارت های SD.

در پی شکستی که این شرکت در سال گذشته از بابت DVD HD خود در مقابل فرمت blue ray  شرکت سونی متحمل گردیده و در پی از دست دادن بازار خود در بین فروشندگان بزرگ کالاهای صوتی و تصویری و استودیوهای بزرگ فیلمسازی بدین وسیله قصد دارد خود را دوباره مطرح سازد. 

برای نیل به امر خدمات جدیدی را به همراه گروهی از شرکت هایی که محتوای صوت و تصویر دیجیتال از عرضه می کنند در کشورهای پیشرفته جهت ارائه فیلم و موزیک از طریق نصب کیوسک های دانلود سلف سرویس به مصرف کنندگان ارائه می دهد. این کیوسک ها در مکان های پرتردد، مثل فروشگاه ها، فرودگاه هاو کافی شاپ ها نصب می شوند و فیلم ها و موزیک را در مقابل مبلغی در اختیار مصرف کنندگان می گذارندد که قابل دانلود به گوشی های موبایل و کارتهای SD هستند . کاربران قادر خواهند بود بیش از  4 هزار عنوان فیلم از استودیوهای فیلم سازی بزرگ جهان و 4 میلیون قطعه موزیک را از کیوسک های سلف سرویس در سال 2009دریافت کنند.

پشتیبانی از کارتهای حافظه SDXC
این نسل جدید از کارت های SD یا SDXC که مشخصات آنها در روز 7 ژانویه سال جاری میلادی منتشر شده است با در اختیار گذاشتن فضای ذخیره عظیم ولی کوچک و قابل حمل خود و سرعتی که برای ذخیره هفته ها فیلم ویدئو با کیفیت  فوق العاده و ماه ها موزیک و سال ها مجموعه آلبوم عکس را در گوش های موبایل و دوربین عکاسی و فیلم برداری دیجتیال کافی است .

تبدیل گوشی موبایل به کانون چند رسانه ای
کارت حافظه SDXC امکان برخورداری و لذت بیشتر از امکانات گوشی های موبایل را برای کاربران میسر خواهد کرد ، ظرفیت بالاتر و سرعت انتقال بیشتر بی شک امکان تفریح و ذخیره سازی اطلاعات گسترده تری را برای دارندگاه گوشی موبایل به ارمغان خواهد آورد. یک کارت حافظه SDXC با ظرفیت 2ترابایت می تواند 100 فیلم با کیفیت HD ، 60 ساعت امکان ضبط و فیلم برداری HD و یا امکان ذخیره 17 هزار عکس کیفیت خوب را به کاربر گوشی موبایل بدهد و قابلیت دانلود پر سرعت محتوای دیتای دیجیتال را با کیفیت بالا در گوشی ها موبایل ایجاد کند که تجربه ای غنی تر از فضای دیجیتال را برای کاربران ممکن می سازد.

SDXCحافظه دوربین های دیجیتال
ظرفیت ذخیره دیتای بالای SDXC قابلیت ذخیره 4 هزار عکس با فرمت ram که حالتی از فرمت فشرده نشده است که کاربرد حرفه ای در عکاسی دارد و هچنین ذخیره 17 هزار عکس با کیفیت خوب را دارد که پاسخگوی نیاز بیشتر کاربران عادی است. این کارتها قادرند با سرعت انتقال داده بسیار بالای خود عملکرد مورد نیاز عکاسی فوق حرفه ای را تامین کرده و فناوری دوربین عکاسی دیجیتال را ارتقا دهند. امکانات ذکر شده این نوع از کارت های حافظه توام با سیستم ذخیره سازی فایل آن (exfat file system) امکان شکار لحظه ها و کاستن از زمان و ارتقای سرعت موقعیت های خاصی عکاسی را هر چه بیشتر و بهتر برای عکاسان حرفه ای فراهم می آورد.

فرمت exfat کارت های SDXC و کامپیوتر ها
کارتهای SDXC با فرمت سیستم فایل exfat و ظرفیت و سرعت ذخیره بالای خود و با قدرت تطبیق خود محدوده وسیعی از PCها و نوک بوک ها را به پشتیبانی می طلبند . این فرمت سیستم فایل طراحی شده تا قدرت تطابق  دستگاه ها با فلش کارت ها را افزایش دهد. نتیجه این که این کارت کوچک و قابل حمل و قابل هماهنگی با همه زمینه های نرم افزاری و سخت افزاری می تواند با استفاده آسان و قابل انطباق خود با درگاه های SD انواع لوازم الکترونیک فرمتی آشنا را به مصرف کنندگان ارائه داده و نیازها و انتظارات آنان را پاسخ دهد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي