زندگینامه و مطالبی در مورد امل ساین

۱۳۸۸/۰۷/۱۶ | برچسب‌ها: | 0نظرات

امل ساین

 

 

 

 

 

 

امل ساین در سال 1945 در شهر سیواس ترکیه متولد شد و از 13 سالگی آموزش موسیقی را زیر نظر اساتیدی چون عارف سامی توکر آغاز کرد.اولین بار در 13 سالگی به اجرای برنامه زنده پرداخت. وی در فیلم های بسیاری نیز نقش آفرینی کرده از جمله فیلم ایرانی ((سر سپرده)) به کارگردانی ایرج قادری که در سال 1357 در سینماهای ایران اکران شد.امل سایین در این فیلم با ایرج قادری و صدری همبازی بود و ترانه هایی را برای این فیلم اجرا کرده بود.

خبری آرشیوی در مورد امیل ساین و ایرج قادری چاپ شده در مجله ستاره سینما/شماره 218/سال 1355:
-اگر خاطرتان باشد در یکی از شماره های گذشته نوشتیم که ایرج قادری هنگام بازی و کارگردانی یک فیلم که با امل ساین همبازی است. دل به او سپرده و عشقی پرشور میان آندو بوجود آمده است. این هفته عکس های از این رابطه صمیمانه بدستمان رسید و وقتی مسئله عشق ایندو را با قادری مطرح کردیم. بطور جدی تکذیب کرد و گفت: دل من دل ارزان قیمتی نیست که بهرکسی بسپارم. مگر دل، دل گوسفند است که سه تومان ارزش داشته باشد؟ من برای امل ساین احترام قائلم فقط بعنوان یک همکار ...ممکنست که ما دوستی صمیمانه ای داشته باشیم اما مطمئنا از عشق خبری نیست.
قیقت اش من دیگر گرد این مسائل نمی گردم. تنها عشق من پسرم بود که او هم از دست رفت. از آن پس دیگر به عشق فکر نکردم. من با همه همکارانم صمیمی هستم. گاهی البته این صمیمیت بد جوری تعبیر می شود. تازه مگر بصرف همبازی شدن با یک هنرپیشه می توان عاشق شد؟ اگر اینطور باشد من باید بارها عاشق شده باشم!
ایرج قادری و امل ساینبه قادری گفتیم که عکس های شما صمیمانه تر از صمیمانه است! در این باره چه میگویی؟ قادری لحظه ای مکث کرد و گفت از جانب من هیچ مسئله ای نبوده، البته امل ساین شور و حرارتی در این ابراز صمیمیت بخرج می داد. اما باور کنید که من تنها حرفه ام برایم مهم است و یا من فقط فیلم می سازم و به کارهایم فکر می کنم. آن تب و تاب سال های گذشته را ندارم. دنبال جنجال و ماجراجویی نیستم. شاید امل ساین بی میل نبود مسئله عاشقانه ای را پیش بکشد اما از سوی من هیچ عکس العمل مثبتی ندید. درباره استعداد بازیگری این خواننده ترک پرسیدیم اینکه آیا او به خاطر شهرتش به سینما آمده یا استعدادش هم مطرح بوده است. قادری پاسخ داد: امل ساین زن هنرمندی است و دارای استعداد خوب بازیگری است. اینرا هم اضافه کنم که او تا قبل از آمدن به ایران دارای این شهرت نبود. اما امروزه شهرت بسیاری دارد. پرسیدیم که ممکنست بگویی چرا عکس های که از شات دو نفره شان گرفته شده، دارای یک شور و حال عاشقانه است.
قادری در جواب خندید و تکرار کرد که حالت ما صمیمانه است نه عاشقانه. بهر حال با وجود این تکذیب ضمنی شایعه سازان همچنان در وجود یک رابطه عاشقانه میان آن دو اصرار می ورزند

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي