طراحی صندلی های مدرن و جالب

۱۳۸۸/۰۸/۰۵ | برچسب‌ها: | 0نظرات

 

www.musiccloob.com طراحی صندلی های مدرن و جالب

بیشتر اوقات وقتی روی یک صندلی می نشینیم به خصوص اگر مدت زمان نشستنمان بیشتر از حد معمول باشد طول بکشد،خیلی زود خسته می شویم ودنبال یک وضعیت راحت تر می گردیم .برای این کار هم معمولا متوسل می شویم به تغییردادن وضعیت پاها ،ران و تنه خودمان .از مهمترین دلایل این راحت نبودن باید به دوچیز اشاره کنیم که اول بی اطلاعی خودمان در خصوص نحوه صحیح نشستن و دوم طراحی غیر فنی و نامناسب برخی صندلی ها می باشد .

www.musiccloob.com طراحی صندلی های مدرن و جالب

آگاهی از طرزصحیح نشستن روی صندلی و انتخاب صندلی ناسب در سلامت ما نقش به سزایی دارد.کارخانه های سازنده باید درتمام مراحل طراحی وتولید بر اساس اصول استاندارد فنی ومهندسی عمل کنند و با توجه به نوع کاربری وابعاد بدن ،صندلی ها را بسازند . مصرف کنندگان نیز باید قبل از خرید ،اطلاعات کافی از مشخصات صندلی و نوع کاربری خاصی که از صندلی انتظار داردند کسب کنند و پس از آن ،نسبت به انتخاب و خرید صندلی مناسب اقدام نمایند .

www.musiccloob.com طراحی صندلی های مدرن و جالب

یک صندلی خوب باید مشخصات زیادی داشته باشد تا زمانی که ما روی آن می نشینیم،احساس راحتی کنیم ودچار افسردگی یا عوارضی از قبیل ناراحتی های ستون فقرا و مشکلا ت عضلانی –اسکلتی نشویم معمولا برای تعیین مشخصات یک صندلی مناسب باید موارد زیر را در نظر گرفت پاها و بازوهای فرد باید به صورت عمودی قراربگیرد ،و ساعد وران ها باید به صورت افقی کف پاها باید روی کف زمین به صورت افقی قرار بگیردپشتی صندلی باید از انحانی درونی مهرههای کمری ستون فقرا محافظت کند وزن قسمت بالا تنه باید بطور یکسان روی نشیمنگاه و ران ها پخش شود راحت جابه جا شدن روی صندلی باید امکان پذیر باشد .نکته قابل توجه این است که صندلی باید با شخص استفاده کننده تطبیق داشته باشد ،نه این که شخص خودش با را با صندلی تطبیق بدهد .

www.musiccloob.com طراحی صندلی های مدرن و جالب

احتمال واژگون شدن یا سر خوردن صندلی های چرخ دار ، بسته به نوع استفاده، وجود دارد .صندلی روی بنابراین توصیه می شود اگر قرار است صندلی روی سطوح لغزنده مورد استفاده قرار گیرد ،از پدهای زبر استفاده شود تا خطر لغزندگی وسقوط کاهش یابد ومعمولا برای جلوگیری از خطر واژگون شدن صندلی های چرخ دار توصیه می شود صندلی دارای 5 پایه باشد
یکی دیگر از مشخصات صندلیهای مناسب به خصوص برای کار های اداری ،این است که صندلی دارای یک پشتی تشک دارقابل تنظیم باشد .مشخصات استاندارد ارتفاع و پهنای این پشتی حداقل 18و 33 سانتی متر در نظر گرفته می شود .وظیفه اصلی این پشتی نیز محافظت از مهره های کمری در ناحیه انحنای ستون فقرات است .

www.musiccloob.com طراحی صندلی های مدرن و جالب

قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی نیز یکی از مشخصات طراحی یک صندلی مناسب است .طول محل نشیمنگاه صندلی می تواند 38تا 40 سانتی مت و عرض آن 42تا 46 سانتی متر باشد. باتوجه به ابعاد مطرح شده ،در هنگام نشستن روی صندلی بهتر است فاصله آزادی به اندازه 5تا 15سانتی متر بین لبه جلویی صندلی پشت زانو ها وجود داشته باشد . بخش جلویی نشیمنگاه بهتر است به شکل آبشار باشد تا فاصله آزادی کافی برای ران ها ایجاد کند واز این طریق از کاهش جریان خون جلوگیری به عمل آید .

www.musiccloob.com طراحی صندلی های مدرن و جالب

کف صندلی باید کمی به عقب متمایل باشد .این شیب می تواند بین 1تا 5 درجه متغییر باشد .زمانی که ارتفاع صندلی بیش از حد معمول است ،شخص باید از زیر پایی استفاده کند .در این مواقع استفاده از زیر پایی کمک می کند ران ها بطور افقی قرار گیرد واز فشار وارد آمدن به زیر ران ها جلوگیری شود .
روکش صندلی باید علاوه بر زیبایی ،مانع تعریق زیاد باشد.اگر جنسش پارچه ای است باید مقاوم و قادر به جذب رطوبت باشد .اگر جنسش چرمی است باید دارای شیارهایی باشد که توسط آن ها هوا جریان داشته ومانع افزایش دما وتعریق شود .

www.musiccloob.com طراحی صندلی های مدرن و جالب

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي