بیوگرافی هانده ینر(حانده یه نر)

۱۳۸۸/۰۷/۱۶ | برچسب‌ها: | 0نظرات

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هانده ینر(حانده یه نر) در دوازدهم ماه اوجاک(مصادف با جانویه ) سال(دقیقا نمیدونم) در استامبول متولد شد .

تحصیلات ابتدایی تا دبیرستان را در استا مبول به پایان رساند وپس از تحصیلات دبیرستانی به عنوان مسئول فروش در برخی از فروشگاههای استامبول مشغول به کار شد .در سال 1990 ازدواج کرد ودر همان سال پسری بنام ((جاگین)) بدنیا آورد.

در سال 1992 با(( سزن آکسو)) ،شاعره، آهنگسازوخواننده ی پاپ ترکیه آشنا شد و به مدت دو سال به عنوان همخوان سزن آکسو به فعالیت پرداخت ودر حدود چهل کنسرت سزن آکسو به عنوان همخوان اصلی وی ظاهر شد

در سال 1994 به منظور آشنایی بیشتر با موزیک،از سزن آکسو جدا شده وبه مدت یک سال زیر نظر ((سیاوش گیل)) به آموختن موسیقی اهتمام ورزید و پس از آن در کلوپ ها و برنامه های خصوصی به اجرای برنامه پرداخت.در حین همین فعالیت ها در برنامه((لاف لافی آچیور)) که توسط ((جم اوذر)) تهیه می شد،بعنوان تکخوان ارکستراین برنامه به فعالیت پرداخت. بعدها در شهر آنتالیا در یک کلوپ شبا نه به فعالیت پرداخت وبه مدت سه سال در آنتالیا ماندگار شد و به اجرای بر نامه در کلوپ های شبانه در این شهر ادامه داد.

در ادامه برای تهیه آلبوم اولش به استامبول مراجعت کرد پس ازسه سال جستجو وبا همکاری سزن آکسو برای عرضه اولین آلبومش با یک شرکت عرضه موزیک به توافق رسید و اولین آلبوم خود را در سال 2000 بنام((عبارت از تو)) به بازار ارائه کرد این آلبوم با استقبال بسیار خوبی مواجه شد به طوری که کنسرتهای بسیاری توسط هانده ینر برای اجرای ترانه های این آلبوم برپا شد. و آلبوم میکس این کار هم به بازار آمد.

در سال 2002با همکاری شرکت موزیک ((ارول کوشه)) دومین آلبوم هانده ینر بنام ((تو به راه خودت و من به راه خودم))را عرضه و به بازار ارائه کرد . بعد از آن آلبوم ((عشق روح زنان را درک نمی کند))را به بازار ارائه دادوآخرین آلبومش هم در سال 2006 به بازار آمده که ((کاملا متفاوت )) نام دارد

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي