زندگینامه سردار ارتاچ

۱۳۸۸/۰۷/۱۶ | برچسب‌ها: | 0نظرات

سردار اورتاچ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سردار ارتاچ در تاریخ 16 شوبات (27 بهمن) 1970 در استانبول به دنیا آمد. دبستان را در "Kocamustafapaşa" و راهنمایی را در "Suadiye" سپری کرد. دبیرستان را در دبیرستان "Meslek" پشت سرگذاشت. در دانشگاه "Bilkent" در آنکارا در رشته زبان و ادبیات امریکایی قبول شد اما در 20 سالگی درسش را در دانشگاه نیمه رها کرد و به عنوان "DJ" در رادیوها و کلوپ ها به فعالیت پرداخت. اولین فعالیت او در رادیو در "İstanbul FM 106" بود. یک سال در این رادیو در وظایف مختلف از جمله تهیه کنندگی برنامه های رادیویی مشغول به کار شد. در هنگام افتتاح رادیوهای خصوصی او به عنوان یک هنرمند رادیویی از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار بود. یک تهیه کننده که برنامه های سردار اورتاچ را با ذوق و اشتیاق دنبال می کرد از او درخواست امضای قراردادی با شرکت "Raks Müzik" را کرد. به این طریق سردار اورتاچ توانست شعرهایی را که تا آن زمان نوشته بود را با صدای خود اجرا کند. در سال 1994 اولین آلبوم خود را با عنوان "Aşk İçin" به دنیای موسیقی عرضه کرد. به همراه آهنگ "Karabiberim" کلیپ فوق العاده ای به بازار عرضه کرد "Karabiberim" یک میلیون فروش داشت که این خبر گویای این بود که سردار اورتاچ یک نام فراموش شدنی نیست. 

در سال 1996 دومین آلبومش را با نام "Yaz Yağmuru" حاضر کرد. پس از آن سردار اورتاچ مدتی را در مکزیک سپری کرد و در آن جا آلبوم "Loco Para Amar" را به زبان اسپانیایی ضبط و پخش کرد. . گفتنی است که وی در این آلبوم بیشتر آهنگ های آلبوم پیشین خود "Yaz Yağmuru" را به زبان اسپانیایی ترجمه و اجرا کرده است. این آلبوم در مکزیک به موفقیت زیادی دست یافت و یک کار ماندگار شد.

در سال 1998 سومین آلبومش به زبان ترکی با نام "Gecelerin Adami" مانند صاعقه ای فرو جهید. آهنگ های این آلبوم یکی پس از دیگری در صدر جدول بهترین ها قرار گرفتند.

چهارمین فعالیتش یعنی "Bilsem Ki" در سال 1999 مانند یک بمب بود و در کنار بهترین ها جا گرفت. در این آلبوم هیچ چیز نبود که وجود نداشته باشد "Bilsem Ki" یک آهنگ آرام و زیبا ، "Asrın Hatası" آهنگی که در سال بیشترین شنونده را داشت و ""Seninki  هم یک کلیپ عالی بود که همه ی این موارد باعث می شود این آلبوم یک آلبوم به یاد ماندنی باقی بماند. و در همان زمان بود که سردار اورتاچ نام خود را به عنوان یک شاعر و آهنگساز عالی و یک هنرمند پایدار در میان سایر هنرمندان ترک ثبت کرد. او قدر تمام این موفقیت ها را می دانست و در هر دوره شعرها و آهنگ های جدید می نوشت و می ساخت بدون اینکه به اخبار منتشر شده در مورد خودش اهمیتی بدهد در این مسیر با سرعت به راه خود می داد. سردار اورتاچ در طول سه سال که آلبومی به بازار عرضه نکرده بود آهنگ هایی می نوشت و به خواننده های مختلف می داد تا به این طریق نیز نام خود را جاودان کند. انگار دیگر نمی شد نام او را فراموش کرد، انسان ها در هر کجا که بودند کارهای او را گوش می دادند.

در سال 2001 سردار اورتاچ آلبوم "Sahibinin Sesi" را ارائه داد. سردار اورتاچ در این آلبوم تعدادی از آثارش را که توسط خوانندگان دیگر در گذشته اجرا شده بود و همچنین تعدادی از کارهای خود را که در آلبوم های پیشینش اجرا کرده بود را با تغییراتی بازخوانی و اجرا کرد.

در سال 2002 آلبوم "Okyanus" را بیرون داد. آلبوم "Okyanus" چهارمین آلبوم پر شنونده ی سال 2002 شد.

در سال 2004 آلبوم جدیدش را با نام "Çakra" به بازار عرضه کرد که این آلبوم با استقبال خیلی خوبی روبه رو شد و به رغم آمار بالای کپی برداری غیر مجاز از این آلبوم بیشترین فروش را در سال 2004 از آن خود کرد.

سردار اورتاچ در اولین روزهای سال 2005 کتابی با نام ""Bu Şarkılar Kimin İçinرا عرضه کرد. این کتاب دربردارنده ی خاطرات او و داستان حقیقی هر یک از شعرهایش است.

سردار اورتاچ هنوز در سنین 30 سالگی است و تاکنون آثار به جاماندنی را به دنیای هنر عرضه و به مردم معرفی کرده است. خودتان تخمین بزنید که او در سال های آتی که از عمرش باقیست چه کارهای عالی را ارائه خواهد داد.

جوایزی که سردار تا حال از آن خود کرده است:

ـ 1994 برنده جایزه شبکه تلویزیونی "کرال"  به خاطر جوانترین هنرمند  
ـ 1997 انتخاب ترانه "پادشاه" به عنوان محبوب ترین ترانه از طرف مردم
ـ 1999 برنده جایزه پروانه طلایی به علت هنرمند موفق
ـ 2000 برنده جایزه شبکه تلویزیونی "کرال" به عنوان بهترین هنرمند مرد درعرصه موسیقی پاپ 
ـ 2003 برنده جایزه اسکار رادیو و تلویزیون به خاطر برنامه تلویزیونی "همه با هم با سردار ارتاچ" 

ـ 2004 برنده جایزه MGD به خاطر برترین هنرمند پاپ     

ـ 2004 برنده جایزه شبکه تلویزیونی "کرال" به عنوان بهترین هنرمند مرد درعرصه موسیقی پاپ 
ـ 2004 برنده جایزه شبکه تلویزیونی "کرال" به عنوان پر فروش ترین آلبوم از این هنرمند

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي