گوشي‌ موبايل در سراشيبي + جدول قیمت ها

۱۳۸۸/۰۷/۲۸ | برچسب‌ها: | 0نظرات

هم اکنون 6300 نوکیا، 905اC سونی اریکسون، 8800 M سامسونگ و SHINE ال‌جی در بین پرفروش‌های بازار قرار گرفته اند. فروشندگان بازار همچنین از فروش گوشی‌های5800 ،N82 وN78 نوکیا K770، G900، K850، W980 و W595 سونی اریکسون و F480 سامسونگ هم راضی هستند.

بازار تلفن همراه چندماهی است که با رکود شدیدی روبه‌رو شده و به گفته فروشندگان این بازار این روکود تنها منحصر به یک مارک خاص نیست، بلکه در تمامی برندهای فعال در بازار بر اساس گزارش‌ها و گفت‌وگوهای منتشر شده از سوی کسبه بازار کاهش فروش مشاهده شده است.

البته این نکته نیز باید ذکر شود که این رکود بازار تلفن همراه منحصر به بازار ایران نیست، بلکه بر اساس ارائه گزارش‌های مالی و جهانی تولید‌کنندگان که هفته گذشته نیز پیرامون آن گزارشی منتشر شده، این رکود منحصر به کل جهان است. در عین حال بسیاری از تولیدکنندگان برای جلوگیری از ضررهای جاری قیمت محصولات خود را کاهش داده و از سوی دیگر سعی می‌کنند با ارائه مدل‌های جدیدتری به بازار سهم بازار خود را اگر در این شرایط افزایش نیافته باشد، حداقل حفظ کنند.

از سوی منابع غیررسمی گفته می‌شود که در بازار ایران ماهانه یک میلیون گوشی فروخته می‌شود؛ البته این آمار تنها مربوط به افرادی است که گوشی‌های خود را تعویض می‌کنند و نه کاربرانی که تازه به این بازار اضافه می‌شوند.
باز هم براساس گفته‌های فروشندگان بازار رفتارشناسی کاربران ایرانی حکایت از تمایل آن‌ها به گوشی‌های موسیقیایی دارد؛ یعنی گوشی‌هایی که توانایی آن‌ها در پاسخ به نیازهای موسیقی کاربران بالا باشد؛ البته این‌گونه رفتارها پیش‌تر نیز از کاربران ایرانی انتظار می‌رفت؛ چراکه اپراتورهای ایرانی در حال حاضر به جز خدمات مکالمه‌ای و نوشتاری امکانات پیشرفته دیگری برای کاربران فراهم نکرده و ارائه سرویس‌هایی همچون اینترنت و پیام‌های تصویری نیز به دلیل قیمت بسیار بالای آن‌ها نتوانسته در بین کاربران اقبالی کسب کند.

همان‌طور که پیش از این نیز عنوان شده است از این بازار یک میلیون گوشی در ماه شاید تنها 5 تا 10‌درصد آن در اختیار واردکنندگان قانونی باشد؛ چرا که افزایش تعرفه واردات در سه سال گذشته از 4‌درصد به 60‌درصد و کاهش آن در سال گذشته به 25‌درصد باعث شده تا شرکت‌هایی که تا پیش از این با پرداخت عوارض گمرکی در بازار فعالیت کرده و به ارائه خدمات پس از فروش استاندارد با توجه به سیاست‌های اصلی شرکت مادر اقدام می‌کردند نتوانند در برابر هجوم گوشی‌های قاچاقی در بازار مقاومت کسنند؛ اما آنچه این روزها از تحلیل قیمت‌های ارائه شده در بازار برمی‌آید آن است که واردکنندگان غیرقانونی نیز این روزها به دلیل کاهش تقاضا در بازار سودشان کاهش یافته و به ناچار قیمت‌های خود را برای فروش محصولات بدون خدمات خود کاهش داده‌اند.

پرفروش‌ها

بر اساس گفته فروشندگان بازار هم اکنون 6300 نوکیا، 905اC سونی اریکسون، 8800 M سامسونگ و SHINE ال‌جی در بین پرفروش‌های بازار قرار گرفته اند. فروشندگان بازار همچنین از فروش گوشی‌های5800 ،N82 وN78 نوکیا K770، G900، K850، W980 و W595 سونی اریکسون و F480 سامسونگ هم راضی هستند.
البته در این بین قیمت بسیاری از گوشی‌ها در یک ماه گذشته کاهش فاحشی داشته است که سعی شده در این گزارش و با ارائه جدول مقایسه‌ای در برخی از مدل‌ها این کاهش قیمت بررسی شود.

اما در بین گوشی‌های بازار N97 و 5800 نوکیا در یک ماهه گذشته در کنار N96 بیشترین کاهش قیمت را نسبت به نخستین روزهای ورودشان به بازار ایران شاهد بوده‌اند. N97 جدیدترین گوشی از سری N نوکیا كه از ورودش به بازار ایران دو ماه نیز نمی‌گذرد، در این مدت با کاهش 100‌هزار تومانی روبه‌رو بوده است. این گوشی لمسی از یک صفحه کلید کامل برخوردار بوده و مزیتش نسبت به سایر گوشی‌های بازار، برخورداری از 32 گیگابایت حافظه داخلی است که قابلیت ارتقا به 48 گیگابایت را نیز دارد. این گوشی به دوربین 5مگاپیکسلی به همراه فلاش مجهز بود و گفته می‌شود که قابلیت‌های روان‌تری نسبت به سایر مدل‌های خانواده‌اش در کار با اینترنت دارد.

5800اExpress هم از دیگر مدل‌های این برند است که گفته می‌شود توانسته از مدت ورودش به بازارهای جهانی به رکورد قابل‌توجهی در فروش دست یابد؛ رکورد یک میلیون نسخه در هر ماه. این مدل که در بازار ایران با قیمت 370‌هزار تومانی پا گذاشته بود، هم‌اکنون بعد از گذشت تقریبا 5 ماه به قیمت 295‌هزار تومان به فروش می‌رسد.

در این بین قرار است نوکیا یک مدل جدید از سری گوشی‌های موسیقیایی خود را به زودی وارد بازار ایران کند. 5530 مدل کشویی است که قرار است در یک ماه آینده روانه بازار شود. سامسونگ قرار است به تازگی یکی از جدیدترین مدل‌هایش با نام JET را به کاربران ایرانی پیشنهاد دهد. هنوز از قیمت احتمالی این دو گوشی اطلاعاتی منتشر نشده است، اما همان طور که گفته شد در این کسادی بازار به نظر می‌رسد که تولید‌کنندگان جهانی بیشتر کاربرانی را نشانه گرفته‌اند که در سال حداقل تمایل دارند یک بار گوشی خود را تعویض کنند.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا تازه‌واردهای بازار نیز در ورود یک ماهه خود با کاهش قیمت روبه‌رو می‌شوند یا استقبال از آن‌ها به حدی خواهد بود که فروشندگان چند ماهی را بدون کاهش قیمت به عرضه آن‌ها ادامه خواهند داد.

قیمت گوشی تلفن همراه

قیمت گوشی تلفن همراه

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي