سلامت گوشت منجمد با گوشت تازه یکی است

۱۳۸۸/۰۷/۰۹ | برچسب‌ها: | 0نظرات

مديركل دامپزشكي استان مركزي گفت: كيفيت و سلامت گوشت قرمز و مرغ‌هاي منجمد هيچ تفاوتي با گوشت و مرغ‌هاي تازه ندارد و مردم از سلامت آنها اطمينان داشته باشند.
سيدسعيد حسيني ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت 14 مهر روز دامپزشكي اظهار داشت: توليد گوشت منجمد و مرغ منجد تحت نظارت دامپزشكي بوده و سلامت و شرعي بودن آنها كاملا مورد تاييد سازمان دامپزشكي كشور است.
وي با بيان اينكه مردم نبايد از مصرف اين نوع گوشت‌ها هيچ نوع نگراني داشته باشند، تصريح كرد: يكي از وظايف مهم و حياتي سازمان دامپزشكي تامين سلامت عمومي جامعه است و اين سازمان در اين راستا از هيچ كوششي دريغ نمي‌ورزد.
مديركل دامپزشكي استان مركزي در ادامه با بيان اينكه انسان سالم محور توسعه پايدار است، داشتن جامعه‌اي سالم را منوط به داشتن سلامت غذايي دانست و بيان داشت: امروزه نزديك به 60 درصد از بيماري‌‌هاي انسان منشا دامي داشته و نزديك به 70 درصد از بيماري‌هاي نوپديد و بازپديد نيز داراي منشا مشترك بين حيوان و انسان هستند كه اين موضوع اهميت بهداشت عمومي در بحث مبارزه و كنترل بيماري‌‌هاي قابل انتقال بين انسان و حيوان را صدچندان مي‌كند.
حسيني نقش دامپزشكي در تامين سلامت عمومي جامعه را نقش بسيار مهم و غيرقابل انكاري دانست و ادامه داد: بيماري‌هاي مشترك اگر كنترل و مراقبت نشوند، صدمات فراواني بر اقتصاد جامعه تحميل مي‌كنند كه جبران آن هزينه‌هاي بسياري را دربرخواهد داشت.
وي كمبود نيرو، گستردگي وظايف و ناكافي بودن اعتبارات را از مهم‌ترين مشكلات دامپزشكي دانست و تصريح كرد: متاسفانه ميزان وظايف دامپزشكي با ميزان امكانات و نيروها همخواني نداشته و گاها سلامت همكاران در امر مقابله با بيماري‌ها به خطر مي‌افتد.
مديركل دامپزشكي استان مركزي مبارزه و پيشگيري از بيماري‌ها را يكي از مسئوليت‌هاي سازمان دامپزشكي برشمرد و گفت: نظارت بر توليدات فرآورده‌هاي خام دامي از ديگر وظايف اين سازمان به شمار مي‌رود.
حسيني افزود: در تابستان امسال طرح نظارت ويژه تابستاني در شهرهاي مختلف استان به مرحله اجرا درآمد كه در اين مدت 12 هزار و 665 مورد بازديد از مراكز توليد، توزيع و عرضه فرآورده‌هاي خامي دامي به عمل آمد كه طي آن 602 مورد غيربهداشتي مشاهده كه 85 مورد آن منجر به ارجاع به دستگاه قضايي شد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي