زندگینامه تارکان

۱۳۸۸/۰۷/۱۶ | برچسب‌ها: | 0نظرات

تارکان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تارکان توته اوغلو معروف به مگاستار موسیقی ترک در 17 Ekim سال 1972 در یکی از شهرهای آلمان به نام Alzay در خانواده ای 8 نفره به دنیا آمد . وی سال 1990 در نیویورک به مدرسه زبان انگلیسی رفت و مسلط به این زبان شد.  او که سال های نخست زندگی را در آلمان پشت سر گذاشت در سن 15 سالگی به علت اسرار پدرش علی توته اوغلو همراه خانواده به ترکیه بازگشت . تارکان هنگامی که به استانبول آمد، فهمید که به موسیقی علاقه بسیاری دارد و همین باعث شد که در عین حال که به دبیرستان می رفت برای یادگیری موزیک ترک سانات (موسیقی سبک سنتی ) نیز به مدرسه موسیقی برود . وی دائماً در خانه به خواندن آواز می پرداخت بیشتر همسایه ها که از صدای او لذت می بردند و به او گوش نوازش می دادند ، برخی دیگر از آنها به علت درس خواندن از صدای نوارهای ترک سانات و صدای خود تارکان آسی شده بودند . طبق گفته برخی از دوستان تارکان ، وی در دبیرستان نیز طرفداران بسیاری داشت و همیشه با اسرارهای آنان شروع به خواندن آواز می کرد . در همین سالها یعنی در دوران دبیرستان تارکان شروع به پول درآوردن کرد و در مجالس کوچک مانند مهمانی ها و تولدها به اجرای موسیقی می پرداخت و پول تو جیبی خود را به دست می آورد لذا بعد از مدتی خسته شده بود و طبق اعترافات خود دیگر حتی تحمل گوش کردن کاست های ترک سانات را هم نداشت و به همین علت تارکان که به نقاشی علاقه بسیاری داشت برای اینکه در کنکور شرکت کند به درس خواندن مشغول شد ولی او موفق به قبولی در دانشگاه گرافیک نشد و تصمیم به نقل مکان به آلمان نزد برادر بزرگش گرفت تا در آنجا به گرافیک ادامه دهد . در همین دوران با آلپای آیدین یکی از آهنگسازان ترکیه آشنا شد و آیدین ، تارکان را متقاعد کرد که به آلمان نرود تا او در استانبول ، آلبومی را برای تارکان روانه بازار کند ، تارکان نیز بعد از قبول این پیشنهاد ، آهنگهایی را که خود تهیه کرده بود به شرکت استانبول پلاک برد ودر آن جا اولین آلبوم تارکان به نام " yine sensiz " در سال 1992 روانه بازار شد . یکی از ترانه های این آلبوم به نام kil oldum abi که مشهورترین آهنگ تارکان در آن زمان بود ، باعث شد که آلبوم وی 700 هزار فروش را از آن خود کرد و تارکان دیگر مشهور شده بود و در تمام مکانها ترانه های او به صدا در می آمد . در سال 1994 آلبوم بعدی وی به نام " Aacayipsin " روانه بازار شد که این آلبوم نیز پر فروشترین آلبوم سال شناخته شد و تارکان با این آلبوم در اروپا و ترکیه 74 کنسرت را اجرا کرد .

وی سومین آلبوم خود را در سال 1997 روانه بازار کرد که فقط در ترکیه فروش 3 میلیون تیراژ را از آن خود کرد . در همین سال بود که تارکان شرکت خود به نام Hitt Poroduction"" را افتتاح کرد . او که دیگر ستاره دنیا به حساب می آمد در تبلیغاتهای مختلفی از جمله تبلیغ چیپس ، عینک ، نوشابه ، کارت تلفن و ... بازی می کرد و در هر یک از آنها پول هنگفتی به دست می آورد . وی در سالهای بعد آلبوم و مینی آلبوم های بسیاری از جمله simarik ، hup ،kuzu kuzu را در اروپا و ترکیه روانه بازار کرد که این آلبومها بیشترین فروش را در آن دوران میکرد و ترانه های بسیاری از جمله hup در زبان مردم ترکیه جاری شده بود . در ماه هازیران سال 2003 مینی آلبوم" dudu " را روانه بازار کرد که این آلبوم تارکان در شهرت وی تاًثیر به سزائی داشت . وی هم اکنون به عنوان ستاره ای در دنیا می درخشید و به همین علت لقب مگاستار (ستاره بزرگ) را به او دادند . او سالیان طولانی(حدود 10سال) قصد تهیه آلبوم انگلیسی داشت و تمام کارهای این آلبوم را به اتمام رسانده بود و این آلبوم برای تارکان به علت شناخته شدن وی در تمام دنیا برای او از اهمیت بسیاری برخوردار بود ولی در یک لحظه همه چیز به هم ریخت و بسیاری از ترانه های انگلیسی او از طریق اینترنت دزدیده شد . تارکان که بسیار افسرده شده بود از هدف خود دست بر نداشت و در سال 2006 مینی آلبومی به نام buonce که از ترانه های دزدیده شده تشکیل شده بود را روانه بازار کرد و چندی پیش آلبوم رویاهای خود یعنی "come closer" را در بسیاری از کشورها از جمله ترکیه ، آلمان ، اروپا ، آمریکا و ... روانه بازار کرد . این آلبوم حدود 15 ترانه داشت که برای آن دو ویدئو کلیپ نیز تهیه کرد که نه تنها از طرف هوادارن ترک مورد پسند قرار گرفت بلکه این آلبوم همانگونه که مگاستار می خواست در تمام دنیا درخشید .

تارکان آخرین آلبوم خود را در ژانویه سال 2008 روانه بازار کرد که "Vay Anam Vay" نام دارد . این آلبوم از 10 ترانه تشکیل شده است که مگاستار تا کنون برای ترانه های "Pare Pare" , "Dilli Duduk", 'Arada Bir'' , 'Vay Anam Vay'' ویدئو کلیپ تهیه کرده است . وی ماه گذشته ترانه ای به نام "Uyan" به معنی بیدار شو را آهنگسازی کرد و با یکی از سرشناس ترین هنرمندان سنتی ترک ، اورهان گنجه بای اجرا کرد . تارکان این ترانه را برای حفاظت از محیط زیست تهیه کرده و بعد از اینکه همراه اورهان گنجه بای برای آن ویدئو کلیپی تهیه کرد ، آن را بدون درخواست دستمزد به سازمان حفاظت از محیط زیست هدیه کرد . وی طی مصاحبه ای در این مورد بیان نمود که با گذشت هر ثانیه ، انسان ها به علل مختلف تجاری ، تفریحی باعث از بین بردن محیط زیست ، جنگل ها ، حیوانات ، دریا و ... می شوند که با این عمل باعث می شوند تا محیط زیستی که انسان های کنونی دارند را نسل های آینده نداشته باشند و تارکان برای بیدار کردن مردم ، ترانه بیدار شو را اجرا کرد . هم اکنون بزرگترین آرزوی مگاستار هم خوانی با ستاره موسیقی جهان مایکل جکسون و دریافت جایزه بزرگ موسیقی از آمریکا است چون او اعتقاد دارد کسی که این جایزه را اخذ کند ، ثابت کرده است که تمام دنیا او را شناخته است .

برخی از مشخصات مگاستار تارکان به شرح زیر است :

قد :176

وزن : 72 kg

رنگ چشم : سبز

رنگ مو : مشکی

نام مادر : نشئه

نام پدر : علی

برادران : ادهان ، هاکان

خوهران : نری ، گلای ، هاندان

گروه خونی : +A

سایز پا : 42

محل زندگی : نیویورک ، استانبول

زبان های خارجی : انگلیسی ، آلمانی

سرگرمی : ادبیات ، موسیقی ، ورزش ، نقاشی

هنر مورد علاقه : نقاشی

محل تحصیل : دبیرستان کارامورشل ترکیه

خوانندگان مورد علاقه : madonna،stevie wander

شهرهای مورد علاقه : نیویورک ، لندن

تفریح مورد علاقه : پیاده روی در نیمه شب

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي