داشبورد و کولر ماشین سرطان زا هستند

۱۳۸۸/۰۸/۰۵ | برچسب‌ها: , | 0نظرات

 

www.cloobmusic.com  داشبورد و کولر ماشین سرطان زا هستند

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بله درست خوانده اید، ماشین هم می تواند سرطانزا باشند،البته قبل از هر چیز نگران نشوید این مشکل چاره دارد و با کمی دقت می توانید از آسیب دیدن خود و خانواده تان در این مورد جلوگیری کنید.ببینیم چگونه:

مطمئنا برای شما هم اتفاق افتاده که وقتی سوار ماشین شده اید بویی شبیه پلاستیک گرم احساس کرده اید مخصوصا وقتی ماشین مدتی در معرض آفتاب باشد این بو بسیار شدیدتر خواهد بود.

این بو بوی گاز سرطانزای بنزن است.براساس تحقیقات صورت گرفته، داشبورد، صندلی و سیستم تهویه هوای خودرو از خود، گاز بنزن ساطع می‌کند که بسیار سمی و سرطان‌زاست.

گاز بنزن علاوه بر سرطانزایی، به استخوان‌ها آسیب رسانده (مسمومیت استخوان‌ها) و نیز باعث ابتلا به نومیا (نوعی سرطان خون مربوط به گلبول‌های قرمز خون) و کاهش سطح گلبول‌های سفید بدن می‌شود. همچنین تماس طولانی مدت با این گاز سمی باعث ابتلا به لوکمیا (نوع دیگری از سرطان خون مربوط به گلبول‌های سفید خون) و در مواردی همزمان با افزایش ریسک ابتلا به سرطان باعث سقط جنین در خانم‌ها نیز می‌شود.

علاوه بر موارد ذکر شده، بنزن گازی است که کلیه‌ها و کبد را تحت‌تاثیر قرار داده و از همه خطرناک‌تر این که بدن انسان به سختی می‌تواند این ماده سمی و خطرناک را دفع کند.

جالب است بدانید میزان سطح قابل قبول بنزن در هوای آزاد حدود 50 میلی‌گرم در هر فوت مربع است، در حالی که میزان بنزن موجود در داخل یک خودروی پارک شده با پنجره‌های بسته بین 200 تا 400 میلی‌گرم می‌باشد.
حال اگر این خودرو در فضای باز و زیر نور خورشید در دمای بالای 60 درجه فارنهایت پارک شده باشد، سطح بنزن موجود در فضای داخل آن بین 2000 تا 4000 میلی‌گرم بالا می‌رود که 40 برابر بیشتر از سطح قابل قبول آن است.

افرادی که سوار خودرویی با پنجره‌های بسته می‌شوند به طور اجتناب‌ناپذیری در معرض تنفس پی در پی و بیش از اندازه این گاز مهلک و سمی قرار می‌گیرند.

بنابراین بلافاصله بعد از وارد شدن به داخل خودرو سیستم تهویه هوا(کولر) را روشن نکنید.

پس از وارد شدن به داخل خودرو، پنجره‌های خودرو را پایین کشیده و صبر کنید تا هوای داخل خودرو عوض شود، بعد از چند دقیقه می‌توانید سیستم تهویه مطبوع خودرو را روشن کنید.

امیدوارم با رعایت این نکته به حفظ سلامتی خود و خانواده تان کمک کنید

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي