بیوگرافی رافت الرمان

۱۳۸۸/۰۷/۱۶ | برچسب‌ها: | 0نظرات

 

رافت الرمان درسال 1968 در شهر ((ادیرنه)) متولد شد .در سال1970 خانوادهاش برای کار به آلمان مهاجرت کردند و او با مادر بزرگش در روستای ((اوزن کو پر و عمر بیگ))ماند و تحصیلات ابتدایی و پایه راهنمایی را در همان روستا به پایان رسانده و برای ادامه تحصیل و نزد خانواده اش در آلمان رفت و در آنجا تحصیلات را به پایان رساند.

در 16 سالگی شروع کرد به نوشتن اولین شعر و آهنگش در 17 سالگی در شرکت فیلم سازی(midnighit entertaitment) به عنوان سیاهی لشکر مشغول به فعالیت سینمایی شد و با بازی در نقش های کوچک به دنیای سینما قدم نهاد.رافت الرمان با علاقه واستعدادی که به دو هنر موسیقی وسینما داشته کارنامه درخشانی در این زمینه ها از خود بجای گذاشته.

در سال1987 برای اولین بار در فیلم بلند defender به عنوان نقش اول ظاهر شد.در ضمن نویسندگی و کارگردانی این فیلم را هم خود او بر عهده داشت و در واقع این اولین تجربه نویسندگی و کارگردانی او بود.

در سال 1988 به طور جدی تری وارد صحنه موسیقی شد و در سال 1992 در همایشی که رادیو(Fank) ترتیب داده بود به عنوان بهترین و با استعدادترین سال 92 شناخته شد. در سال 1994 نیز در (Media Artist Avard) در فرانکفورت شرکت کرد. درسال 1995 به ترکیه برگشت و اولین آلبوم انفرادی خود را به نام ((اشک جوانی)) (genclik Gozyaslari) روانه بازار کرد که با فروش میلیونی روبرو شد.

در سال 1997دومین آلبوم خود را بنام ((بهترین روزها از آن تو))(enguzel gunler senin) روانه بازار کرد , در سال 1998 اولین آلبوم انفرادی خود را در اروپا به بازار عرضه کرد. در همین سال در فیلم(propoganda) در کنار چهره های شاخص سینمای ترکیه مثل: کمال سونال و متین آلپینار در نقش اول ظاهر شد.

در سال 1999 سومین آلبومش را با نام ((زندگی غمگین است)) را عرضه کرد .

در سال 2000 ترانه ی ((یک گل دیگر)) رابا همکاری محمد علی اربیل (شومن محبوب ترکیه) به مناسبت مسابقات یورو 2000 برای تیم ملی ترکیه ساخت.

ودرهمین سال درفیلم(daralanda kisa paslasmalar) با خانم ((مژده آر))در نقش اول ظاهر شد . در سال 2001 ترانه ((به دنبال تو هستم)) را به صورت دو خوانی با خانم آشکین نور ینگی(Ashkin Nur Yengi) اجرا کرد.در همین سال آلبوم(Hanimeli)را به بازار ارائه کرد .

در سال 2002 آلبوم ((عشق شماره پنج))(5nr. Ask) را روانه بازار کرد .

در تابستان 2004 ششمین آلبوم خود را به نام((تبعیدی))(surgun) را به بازار داد که با فروش بسیار بالا و استقبال به سابقه ای روبرو شد و یکی از پرشنونده ترین آلبوم های سال 2004 شناخته شد .

در سال 2005آلبوم هفتم خود را بنام ((سلطان قلبم)) را این آلبوم هم با استقبال خوبی روبرو شد و در اولین هفته عرضه اش در صدر لیست پر فروش ترین آلبوم ها قرار گرفت .

در سال 2000 درجهت پیشبرد اهدافش در زمینه موسیقی شرکت موزیک ReR را تاسیس کرد و باعث مطرح شدن هرچه بیشتر او در بازار موسیقی گردید. بهر حال سینما وموزیک از اهداف اصلی رافت الرمان است واو در زمینه موزیک،کارگردانی،نویسندگی و بازیگری به موفقیت های چشمگیری دست یافته.

توضیحات خودم:ترانه های رافت الرمان اکثرا ملایم و با پیا نو و گیتار و ساکسیفون و کلارینت اجرا میشه و واقعا عالیه . نکته جالب اینکه ترانه های رافت الرمان سبک کاملا مستقل و متفاوتی داره و نمیشه او را با کسی مقایسه کرد. لااقل در ترکیه و ایران کسی را سراغ ندارم که  ترا نه هایی تو مایه های ترانه های رافت الرمان بخو نه .رافت الرمان اصلا در ترانه هایش از سازهای ترکی و کلا شرقی مثل باقلاما و اود و.. استفاده نمیکند و همین باعث تک و متمایز بودن کارهای اوست.

یکی ازترانه های رافت الرمان بنام (tarihler yazacak) توسط روژه و کیا (بچه های ایران) بنام ((خاطره شد)) اجرا شد .و جدیدا هم ترانه تو نمیدونی  از سان بویز و احتمالا لاش خوری ها ادامه دارد!!!

قسمت کوتاهی از یکی از آهنگهای رافت الرمان

آلبوم های ارائه شده توسط رافت الرمان:

0.rafet el roman-Gencligin Gozyasi (1995)

1.rafet el roman-Bonus (1996)

2.rafet el roman -En Güzel Günler Senin Olsun

3.rafet el roman-Hayat Huzunlu

4.rafet el roman-Hanim Ellil (2001)

5.rafet el roman -5 Nr Ask (2002)

6.rafat El Roman -surgun (2004)

7.rafet el roman-Kalbimin Sultani (2005)

8.Rafet EL Roman - Gonul Yarasi (2006)

9.Rafet El Roman - Bir Roman Gibi (2008)

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي