مشخصات بخارشوی‌ها

۱۳۸۸/۰۸/۰۴ | برچسب‌ها: | 0نظرات

میزان مصرف برق و توان بخارشوی:
اغلب بخارشوی‌ها با ولتاژ مصرفی ۲۲۰ تا ۲۴۰ ولت و فرکانس ۵۰ تا ۶۰ هرتز روشن و استفاده می‌شوند. توان بخارشوی‌های دستی معمولا ۱۰۰۰ وات، توان بخارشوی های تِی بخار ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ وات و توان بخارشوی‌ها چندمنظوره بیشتر است....
▪ وزن بخارشوی:
وزن بخارشوی‌ها به خصوص برای خانم‌های خانه دار بسیار مهم است. بخارشوی های دستی اغلب دارای وزن‌ کمی هستند و حمل و نقل آنها نیز بسیار راحت است. بخارشوهای تی بخار و چندمنظوره وزن بیشتری دارند و گهگاه موجب خستگی و ناراحتی می‌شوند.
▪ فشار بخار:
میزان فشار بخار نیز معمولا از ۳ تا ۵ بار فشار متغیر است. هر چه فشار بخار آب بیشتر باشد قدرت تمیز کنندگی آن نیز بیشتر می‌شود.
▪ مخزن بخارشوی:
مخزن آب بخارشوی‏ها، از ۲۵۰ سی سی تا ۲۰۰۰ سی سی (۲ لیتر) متغیر است. مخزن بخارشوی‌های دستی حجم آبی به مقدار ۲۵۰ تا ۵۰۰ سی سی دارند. هر چه‌قدر حجم مخزن کمتر باشد آب داخل آن نیز زودتر به بخار تبدیل می‌شود، به طوری که در بخارشوی‌های دستی یک تا دو دقیقه و در بخارشوی‌های دیگر تا ۱۵ دقیقه به طول می‌انجامد.
▪ مدت زمان استفاده از بخارشوی:
مدت زمان استفاده از بخارشوی‌ها به حجم آن بستگی دارد. در نوع دستی معمولا تا ۱۵ دقیقه و در بخارشوی های دیگر تا ۵۰ دقیقه می‌توان از بخار آن برای تمیز کردن سطوح استفاده کرد.
▪ قطعات جانبی در بخارشوی:
بخارشوی‌ها دارای قطعات کمکی برای راحتی در استفاده هستند. سری مخصوص بخارشوی کردن کنج‏ها، پرده کرکره‌ها، رادیاتورها، توالت‌ها، شیرها و فولاد زنگ نزن، پنجره‌ها، آینه‌ها و سطوح لعابی و سری مخصوص شیشه شور در داخل جعبه بخارشوی وجود دارد.
روی برخی از بخارشوی‌ها قفل ایمنی کودک نصب شده است که اگر در منزل کودک دارید بهتر است به این موضوع توجه کنید. همچنین بسته به نوع بخارشوی قطعات زیر در جعبه آن قرار دارد:
ـ پارچه پاک‌کننده کوچک و بزرگ
- پیمانه اندازه گیری جهت پر کردن مخزن آب
- برس پلاستیکی کوچک و بزرگ
- دستگیره تفنگی بخار
▪ محدوده قیمتی:
قیمت بخارشوی با توجه به نوع آن و همچنین توان و فشار بخار آن و نیز علامت تجاری آن متفاوت است. ارزان‌ترین آن مربوط به بخارشوی دستی است که قیمتی بین ۳۵ تا ۷۰ هزارتومان دارند. تِی بخارها نیز از ۱۳۰ تا ۲۵۰ هزارتومان قیمت دارند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي