فاطمه و ابوالفضل 'محبوب ترین' اسم ها در ایران

۱۳۸۸/۰۷/۱۷ | برچسب‌ها: | 0نظرات

براهیم رشیدی مدیر کل دفتر آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال به خبرگزاری دولتی ایران- ایرنا گفته است که به ترتیب اسامی فاطمه، زهرا، زینب، هستی و مبینا پنج نام برتری است که خانواده های ایرانی در سال گذشته برای فرزندان دختر انتخاب کرده اند.
بنا به گفته آقای رشیدی، در بین اسامی پسران نیز به ترتیب ابوالفضل، امیر حسین، علی، امیر مهدی و مهدی بیشترین فراوانی را دارد و بیشتر خانواده های ایرانی از این پنج اسم برای فرزندان پسر استفاده کرده اند.
این سومین سالی است که ابوالفضل و فاطمه در صدر فهرست نام هایی قرار می گیرد که خانواده ها برای نامگذاری فرزندان خود از آن استفاده می کنند.
در یک دوره زمانی در ایران همواره نام "محمد" در صدر فهرست انتخاب نام ها قرار داشت اما اکنون حتی در بین پنج نام اول دیده نمی شود.
طبق آمارهایی که سازمان ثبت احوال از سالهای 1380 تا 1385 منتشر کرده همواره اسامی فاطمه و زهرا در صدر فهرست انتخاب خانواده های ایرانی برای نامگذاری دختران قرار داشته اما در میان اسامی پسران همواره تغییراتی وجود داشته است
در حالی که در سال 1380 علی و محمد در صدر فهرست اسامی پسران متولد این سال قرار دارند و ابوالفضل در رتبه نهم قرار دارد اما در سال 1385 ابوالفضل به صدر این فهرست راه یافته و بعد از آن امیرحسین و مهدی در رتبه های بعد قرار دارند. در همین سال اسامی علی و محمد در رتبه های چهارم و پنجم جای دارد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي