بعد از یک روز کاری سخت زیباتر باشیم

۱۳۸۸/۰۷/۱۹ | برچسب‌ها: | 0نظرات

با اجرای چند تکنیک ساده از قبیل شست‌وشوی صورت با آب سرد، ماساژ برخی نقاط پیشانی، دور چشم و گونه و همچنین استفاده از چندین نوع ماسک گیاهی ساده می‌توان پس از سپری شدن یک روز پر استرس کاری، چهره شادابی داشت.
دکتر فرنوش شاکری، متخصص پوست، مو و زیبایی و کارشناس ماساژ درمانی
« بهداشت و درمان» ایسنا واحد علوم پزشکی ایران، گفت: نخستین عاملی که باعث خسته به نظر رسیدن صورت در پایان روز می‌شود، آلوده بودن صورت بر اثر تماس دائمی گرد و غبار هوا با چربی موجود در پوست صورت است. باکتری‌هایی که در منافذ پوست زندگی می‌کنند، گاهی به ترشح برخی سموم می‌پردازند که انباشته شدن آنها روی صورت در مدت زمان طولانی باعث کدر به نظر رسیدن پوست می‌شود.
وی شست‌وشوی صورت با آب خنک و یک صابون گیاهی مانند گل ختمی را در باز شدن رنگ چهره، تنظیم چربی پوست و انقباض مویرگ‌های صورت بسیار مفید دانست و اظهار کرد: به محض پاک شدن سموم باکتری‌ها نه تنها ظاهر صورت بسیار شاداب‌تر می‌شود بلکه خستگی فرد نیز تا حدودی برطرف خواهد شد.
این متخصص پوست و مو راکد ماندن انرژی در نقاطی از صورت را از دیگر علل کدر شدن پوست عنوان کرد و توضیح داد: معمولا با ماساژ دادن آهسته قسمت خارجی چشم نزدیک شقیقه، بالاترین نقطه پیشانی و قسمت برجسته روی گونه انرژی راکد در این مناطق به جریان افتاده و خون به راحتی در مویرگ‌ها حرکت می‌کند؛ غالبا دیده شده است پس از چند دقیقه ماساژ چهره فرد گلگون می‌شود و سردردهای موضعی و مقطعی نیز برطرف می شود.
دکتر شاکری افزود: با قرار دادن برش‌های نازک گوجه فرنگی روی پیشانی، گونه و چانه نه تنها مقادیر فراوانی ویتامین ث به پوست می‌رسد بلکه لک‌های ایجاد شده در اثر مواجهه با نور خورشید نیز تا حدودی کم رنگ می‌شود.

وی در پایان ضمن تاکید بر خودداری جدی از استعمال سیگار، الکل و مواد آرایشی نامرغوب و بهره بردن از خواب کافی را در حفظ طراوات و زیبایی چهره بسیار مهم تلقی کرد و گفت: با رعایت همین دستورات ساده نه تنها روند چروک افتادن پوست به تعویق می‌افتد بلکه رنگ واقعی چهره نیز تا حد قابل توجهی حفظ می‌شود.
لازم به یادآوری است اجرای کلیه تکنیک‌های یاد شده به مردان شاغل نیز جهت حفظ سلامت پوست توصیه می‌شود

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي