زندگینامه اسماعیل یاکا (يورت سون كاردشلر)

۱۳۸۸/۰۷/۱۶ | برچسب‌ها: | 0نظرات

ون كاردشلر)

اسماعيل ی ک چهره سرشناس ، پرطرفدار و محبوب موسیقی ترک است که بخصوص در سال های اخیر با ترانه های اجرایی خود طرفداران بسیاری را از آن خود کرده است ، هم اکنون زندگینامه این هنرمند را با ترجمه ای از سایت اینترنتی رسمی خود با هم می خوانیم :

اسمال یا کا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اسماعیل یکا فرزند پنجم خانواده است که در ساعت 5 صبح تیر ماه سال 1980به دنيا آمد . او در خانوده ای موزیسین به دنيا آمد ، یک خواهرو سه برادر وی به نوعي با موسيقي سر و كار داشتند. او در سال 1996به گروه يورت سون كاردشلر پيوست و به اين ترتيب وارد دنياي موسيقي شد. گروه يورت سون كاردشلر از 5 عضو تشكيل شده كه كوچكترين آن ها اسماعيل ياكا است . خانواده یکا در آلمان به دنيا آمده و در آنجا بزرگ شده اند ولي اجداد آن ها اهل سيواس یکی از شهرستان های ترکیه هستند و به همین دلیل اسماعیل یکا همیشه بیان می کند که خون سیواس در رگ هایش جریان دارد . اسماعيل يكا از سنین کودکی با سازهای فلوت و ويلون بزرگ شده است . يعني از همان کودکی علاقه بسیاری به موسيقي داشته است.

او که متولد تیر ماه است و به تعبیری نیز که می گویند تیر ماهی ها بسیار زیبا هستند ، از نظر ظاهری فردي جذاب می باشد و بدون اینکه آموزش رقص ببیند ، حرکات بسیار جالبی را در رقص دارد . او همچنین در لباس پوشیدن نیز بسیار منحصر به فرد عمل می کند .

اسماعیل یاکا اولین آلبوم خود را همراه گروه خواهر و برادرانش یعنی گروه یورت سون کاردشلر روانه بازار کرد که این آلبوم در لیست پرفروش ترین ها قرار گرفت . مدتی بعد اسماعیل یکا از گروه موسیقی جان کان ( فاتیح آ.ب.ب ) ترانه هایی برای اجرا دریافت کرد و موفقیت موسیقی خود را به چندین برابر افزایش داد ولی بعد از مدتی طی کدورتی که بین آن ها به وجود آمد ، اسماعیل یکا دریافت ترانه از جان کان را به اتمام رسانید و خود شروع به نوشتن ترانه کرد . شهرت اسماعیل یکا با آلبوم های شاپور شوپور و بزن تو گاز چندین برابر شد و او با ویدئو کلیپ های جالبی نیز که برای ترانه های خود تهیه کرد ، توانست طرفداران زیادی پیدا کند . وی علاوه بر جوایز بسیاری که دریافت کرده است ، برای اولین بار در ترکیه عروسک او ساخته و فروخته شد و حتی موضوع درسی یکی از کتابهای درسی کلاس چهارم ترکیه نیز شد . هم اکنون اسماعیل یکا با ترانه های منحصر به فرد خود توانسته است ، تبدیل به چهره ای در ترکیه شود که در بزرگترین پروژه های کنسرت های زنجیره ای حضور می یابد و برای هزاران طرفدار خود ترانه اجرا کند .

مطلبی در مورد اسماعیل یاکا

قتل در کنسرت اسماعیل یاکا : 

هفته گذشته یکی از سرشناسان موسیقی ترک ، اسماعیل یکا در ازمیز کنسرتی اجرا کرد . شروع کنسرت بسیار باشکوه بود و هواداران اسماعیل یکا در اجرای ترانه با او همکاری می کردند ولی در یک لحظه دعوای بزرگی سر گرفت و جوانی 19 ساله در اثر ضربه چاقو بیهوش شده و طی راه بیمارستان در آمبولانس جان بخشید . چند جوان کم سن وسال مسبب دعوا به پاسگاه منتقل شدند تا مورد بازجویی قرار گیرند . طبق شنیده ها منشاء جنگ و جدال ، پسری 18 ساله بوده است که باعث آزار رساندن به نامزد مقتول شده بود . اسماعیل یکا که هنوز در شک این ماجرا قرار داشت ، بدون هیچ صحبتی با رسانه ها ، محل کنسرت را ترک کرد .

نمونه کوتاه از یکی از آهنگهای اسماعیل ی ک (کلیک کن)

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي