بیوگرافی امیر خان

۱۳۸۸/۰۷/۱۰ | برچسب‌ها: | 0نظرات

1111111 - IMGELOQK7HMV0.jpg 

 

 

 

تاریخ تولد :14 مارس 1965
 محل تولد: بیمارستان هالی فامیلی هندوستان

 این بزرگ مرد بچه صورت هند را یک بازیگر کمال گرامی شناسند . پسر محبوب همسایه از والدینی مسلمان به دنیا آمده است ،طاهر و زینب نام او را امیر حسین می گذارند بی آنکه بدانند چندی سال بعد او از نو و این بار به شکل یک ستاره سینما متولد خواهد شد.برادرش فیضل که یک سال بزرگتر است هرگز نتوانست در بازیگری رقیبی برای او محسوب بشود امیر خان چند سال قبل با خانمی به نام رینا دوتا ازدواج می کرد و از او صاحب دو فرزند شد. پسری با نام جوناید و دختری به نام آیرا!
 اما وقتی سال 2002 از همسرش جدا می شود رسانه ها او را مورد حمله قرار می دهند وقتی در مراسم اسکار برای فیلم لگان جایزه می گیرد تازه مردم هندوستان می فهمند که به چه گوهر گرانقیمتی حمله کرده بودند . امیر خان با هر اثر خویش حرکتی نوین را در فیلم ها بنیان می گذارد مثلا در فیلم قرار است او را با سبیل های بلند و نا متعارفی ببینم یک فیلم در یک و یک شیفت کاری در یک روز ،او تصمیم گرفته که در یک مقطع خاص برای کارایی بیشتر کاملا به خلق یک اثر بپردازد او بازیگری است که در سینمای هند احترام بسیار والایی دریافت نموده است و از سوی دیگر هیچ گاه نرخ حضور خود را برای هیچ کس در این صنعت کاهش نداده است ،اما هیچ کدام از این باعث نشده تا او را یک ستاره تمام عیار در سینمای بالیوود قلمداد نکنند.
 ستاره ای که با فیلم « قیامت سه قیامت تاک » در نقش اول اثر شکل می گیرد و تا به امروز دوام آورده است . امیر خان در خلال این سالها آثار مطرحی را بازی کرده و توانسته آبروی صنعت سینمای هند را با آثار بین المللی خود خریداری کند او شاید تنها هنرمندی باشد که در هزاره جدید راهی به دل هنر دوستان به خصوص علاقه مندان سینمای جهان باز کرده است

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي