بیوگرافی حادثه خواننده ی ترکی

۱۳۸۸/۰۷/۱۶ | برچسب‌ها: | 0نظرات

حادثه خواننده جوان و سرشناس ترک است که در خارج از کشور ترکیه به دنیا آمده است و تا سنین 20 سالگی در آنجا زندگی کرده است . هم اکنون بیوگرافی این هنرمند موفق را با ترجمه ای از سایت رسمی اینترنتی وی می خوانیم : حادثه در 22 اکیم سال 1985 در کشور بلژیک ولی در خانواده ای ترک زبان که اهل یکی از شهرهای ترکیه به نام سیواس بودند ، متولد شد .

حادثه اولین بار در کشور بلژیک در مسابقه موسیقی به نام pop idol شرکت نمود و مقام اول را در این مسابقه کسب نمود . مسابقه pop idol مسابقه موسیقی انتخاب خواننده ، مسابقه ای همانند مسابقه موسیقی پاپ استار ترکیه است . او در سال 2003 بعد از کسب مقام نخست در این مسابقه از طرف شرکت های موسیقی بلژیک کشف شد و پیشنهادات تهیه آلبوم را از طرف این شرکت ها با آگاهی کامل قبول کرد . اولین single (مینی آلبوم) حادثه در سال 2004 و با نام Sweat (که در زبان ترکی Terle و در زبان قارسی به معنای عرق کردن است) روانه بازار شد و با پرطرفدار شدن ترانه های مینی آلبوم ، ویدئو کلیپ های حادثه در تمام شبکه های موسیقی شروع به پخش کرد . دومین مینی آلبوم وی در سال 2005 و با نام Stir Me Up (که در زبان ترکی Kiskirt Beni و در زبان فارسی عصبانی کردن معنی می دهد) در تمام اروپا از طرف دوستداران موسیقی مورد پسند واقع گردید و آلبوم نیز یکی از پرفروش ترین آلبوم های جهان شناخته شد . سومین آلبوم حادثه در اواخر سال 2005 روانه بازار شد که Milk Chocolate Girl (که در زبان ترکی Sutlu Cikolata Kiz و در زبان فارسی دختر شکلات شیری معنی می دهد) نام داشت که ترانه های این آلبوم نیز بسیار پرفروش و پرطرفدار گردید که نام این آلبوم در سال های بعد به عنوان لقب حادثه نیز استفاده شد . چهارمین مینی آلبوم او در ژانویه سال 2006 و با نام Aint No Love Lost بود که چند ماه بعد حادثه با ترجمه این ترانه به زبان ترکی ، آلبوم را در ترکیه نیز وارد عرصه موسیقی کرد و بدین گونه حادثه اولین آلبوم ترکیه خود را نیز تهیه کرد . پنجمین مینی آلبوم در تابستان سال 2006 با نام Bad Boy (که در زبان ترکی Kotu Cocuk و در زبان فارسی پسر بد معنی می دهد ) روانه بازار شد . حادثه در سال 2007 آلبوم A Good Kiss را روانه بازار کرد و اولین ویدئو کلیپ این آلبوم را در استانبول تهیه نمود . او اولین کنسرت ترکیه خود را در "کلوپ لوپ" شهر ازمیر اجرا نمود . در سه سال اخیر حادثه به طور مکرر به کشور ترکیه سفر می کرد و در بسیاری از برنامه های زنده از جمله "بیاز شو" مهمان شد .

حادثه سال گذشته به آرزوی چندین ساله خود نیز رسید و با مگاستار موسیقی ترک ، تارکان در یک صحنه کنسرت حضور پیدا کرد ، او هر زمان بیان می کند که طرفدار پروپاقرص مگاستار است و از اینکه با تارکان در یک کنسرت حضور یافته است ، بسیار شاد است . حادثه از بسیاری از هنرمندان سرشناس جهان از جمله Christina Aguilera ، Brandy الهام می گیرد و Prince ، Janet Jakson ، Tina Turner در بین هنرمندان محبوب وی قرار دارند . حادثه که سبک موسیقی مشخصی ندارد و در تمام سبک ها به اجرای ترانه می پردازد ، سبک هایی از قبیل راک ، کلاسیک علاقه بسیار دارد .

حادثه به 5زبان دنیا مسلط است که در بین آنها آلمانی ، فرانسه ، انگلیسی و ... وجود دارد . او نه تنها در زمینه موسیقی بلکه در زمینه های دیگر از جمله رقص نیز استعداد بسیار دارد . وی همچنین مدرک دانشگاهی رشته بازاریابی را نیز گرفته است . وی در تمام اوقات فراغت خود نیز با موسیقی سرگرم می شود ، بیشتر اوقات شعر می سراید و آن را ترانه سازی می کند . او همچنین ورزش کردن و وقت گذرانی نزد دوستان و خانواده خود (دو خواهر و مادر خود) را بسیار دوست دارد . گفتنی است که حادثه هم اکنون نماینده ترکیه برای شرکت در مسابقه جهانی موسیقی ارویزیون می باشد . وی 2 تا3 ماه فرصت دارد تا سه ترانه تهیه نماید و بهترین ترانه از طرف مسئولین ارویزیون برای اجرای حادثه در مسابقه زنده انتخاب شود .

شرکت کننده مسابقه ارویزیون ، حادثه هفته گذشته شرکت کننده "مسابقه موسیقی جهانی ارویزیون" مشخص شد . در سال 2009 خواننده ای که به عنوان نماینده ترکیه در این مسابقه شرکت خواهد کرد ، هنرمند زن سرشناس موسیقی ترک حادثه است .

برای شرکت در مسابقه چهره های بسیاری معرقی شده بودند که هفته گذشته مدیر برنامه ریزی ، شرکت کننده اصلی را معرفی کرد . وی بیان نمود : " برای انتخاب شرکت کننده چنین مسابقه ای ، ملاک های بسیاری را مدنظر داشتیم که حادثه تمام این ویژگیها را دارا بود . او از سنین کودکی در خارج از کشور زندگی می کرده است بنابراین مشکل زبان ندارد ، اسپانسرهای بسیار بزرگی دارد که مشکل مادی این مسابقه را نیز حل می کند ، دختر زیبایی با صدای زیبایی است و تا آنجایی که در ویدئو کلیپ هایش مشاهده کردیم ، شوی خوبی را نیز اجرا می کند . " گفتنی است که حادثه قبل از اینکه به عنوان شرکت کننده این مسابقه انتخاب شود ، بیان کرده بود که کشور خارجی که در آن زندگی می کرده است نیز به عنوان نماینده آن کشور ، تکلیف شرکت در این مسابقه را به او داده بود ولی حادثه به دلیل اینکه اصلیت ترک دارد ، این تصمیم را قبول نکرده بود تا به عنوان یک ترک در مسابقه حضور یابد .

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي