‌‌آنفلوانزاي A تاكنون 6 نفر را در ايران كشته است

۱۳۸۸/۰۷/۱۷ | برچسب‌ها: | 0نظرات

محمود سروش در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعي فارس‌ افزود: 2 بيمار فوت شده ديگر كه به علت ابتلا به اين بيماري جان خود را از دست دادند يكي بزرگسال و ديگري كودك خردسال بودند كه به علت ضعف سيستم ‌ايمني بدن بر اثر ابتلا به اين بيماري جان خود را از دست دادند.
وي هشدار داد: متأسفانه به وجود تمام توصيه‌هاي وزارت بهداشت براي رعايت اصول بهداشتي، از جمله جدا كردن افراد مشكوك به اين بيماري و استراحت آن‌ها در منزل، پرهيز از تماس نزديك با افراد‌ مشكوك‌ به بيماري، شست و شوي مداوم دست‌ها با آب و صابون، استفاده از دستمال كاغذي يك‌بار مصرف و دور ريختن آن ‌در زباله، مردم هنوز شيوع اين بيماري را در كشور جدي نگرفته‌اند.
وي گفت: اين انتطار وجود دارد كه با شروع فصل سرما اين بيماري در كشور اوج گيرد اما اين انتظار را هم از مردم داريم كه توصيه‌هاي بهداشتي را جدي بگيرند، به عنوان نمونه گزارشي داريم كه در يك مهد كودك تمام بچه‌هاي مهد از يك قوطي آبميوه نوشيده‌اند، رعايت نكردن اين نكته بهداشتي موج اين بيماري را در كشور به مراتب گسترده‌تر كند.
سروش افزود: مسئولان مدارس بايد به محض اين‌كه با يك دانش آموز مشكوك به اين بيماري برخورد كردند او را در يك اتاق جدا نگه دارند تا والدين او بيايند و او را به خانه ببرند و تحت مراقبت پزشكي قرار گيرد.
وي گفت: صدا و سيما براي آگاهي بخشي و هوشيار كردن مردم نقش مهمي دارد، تيزرهايي در اين زمينه آماده شده است اما سوال من اين است كه چرا اين تيزرهاي هشدار دهنده از صدا و سيما پخش نمي‌شود، زمان از دست مي‌رود و ممكن است فردا براي كنترل اين بيماري دير باشد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي